Weer Madagaskar

  • Ruben

    Ik ben van plan om in juni naar Madagascar te gaan. Heeft iemand ervaring met het weer op Sainte-Marie. Het lijkt dat er redelijk wat regendagen zijn, maar ik weet niet of dit korte regens zijn of de hele dag door slecht weer.

    Alvast bedankt voor de info!

  • Richard

    Hoi

    Wij zijn half juli afgelopen jaar naar I'll Saint Marie geweest. Van de 9 dagen hadden we 1.5 dag zon…Nooit geweten dat het weer zo veranderlijk kan zijn! Na een paar minuten zon kwam het in ene met bakken de lucht uit. Over het algemeen was het bewolkt, de temperatuur was warm. Wel een super mooi eiland en op zich zeker de moeite waard om een paar dagen rond te hangen/ bij te komen van t reizen! We zijn 2x op excursie gegaan om wasvissen te spotten. Heel veel gezien! Het kleine eilandje I'll aux nattes, in het zuiden van Ill Saint Marie is helemaal idilisch, een aanrader!

    groeten Richard

  • Wendy van Tilburg

    Hi Ruben,

    Het weer op St. Marie is dus heel wisselvallig, maar als je walvissen wilt zien de beste plek op Madagascar. Als je meer zonzekerheid wil en/of duiken, ga dan naar Nosy Be in het noorden. Gegarandeert zon, wit strand, palmbomen en mooie duik en snorkel lokaties.

    Welke plaatsen wil je nog meer bezoeken?

    gr

    Wendy

  • Ruben

    Hoi,

    Bedankt voor je reactie. Helaas gaat Madagascar nu vrijwel zeker niet door ivm het negatieve reisadvies wat nu door het min. van buza gegeven is.

    MVG

    Ruben

  • Wendy van Tilburg

    Hi Ruben,

    Dat is jammer. Ik kan je vertellen dat het nu weer rustig is in Madagascar. Op 26 januari 2009 zijn er veel gebouwen in de brand gestoken en afgebroken door rellende mensen, doordat de burgemeester van de hoofdstad graag de macht wil hebben en het niet eens is met het huidige beleid.

    Na een week in afwachting en onrust geleefd te hebben, heeft iedereeen zijn dagelijkse bezigheden weer opgepakt. De burgemeester is ontslagen uit zijn functie en we hopen dat hij zich gedeisd houdt.

    Het ministerie van buitenlandse zaken in Nederland raadt nu nog af om naar Madagascar te gaan, maar als het blijft zoals nu zal dat advies snel veranderen.

    Het is triest, want het toerisme is snel groeiende in Madagascar. De natuur is hier schitterend en de stranden nog niet “vervuild” met massatoerisme. Door de ongeregeldheden, besluiten wellicht veel mensen om dit jaar een ander land te bezoeken.

  • Angela

    Hoi Ruben,

    Het zou inderdaad zonde zijn om niet naar Madagaskar te gaan! Wij hebben redelijk wat reizen gemaakt en vonden Madagaskar heel erg bijzonder (zeer afwisselende natuur, vriendelijke bevolking, nog niet heel toeristisch). Verder hebben wij het ervaren als een veilig land. Ervan uitgaande dat het idd weer rustig is, zoals Wendy beschrijft, is het de moeite waard om je keuze nog eens te overwegen…

    groeten

  • reizigster

    Ik ben van plan in het najaar naar Madagaskar te gaan. Dat is natuurlijk nog ver weg en ben ook niet van plan op korte termijn de plannen om te gooien. Hopelijk blijft het vanaf nu allemaal weer rustig, hoewel ik las dat er dit weekend ook weer rellen zijn geweest. Wendy, weet jij hoe het in de rest van het land is qua veiligheid? Het lijkt me een ontzettend mooi land en ik hoop er echt dit jaar heen te kunnen.

  • Wendy van Tilburg

    Hi reizigster,

    Zoals je schrijft het najaar is nog ver weg. Afgelopen zaterdag was er een oproer in het centrum en de rest van het land is rustig en gaat door met zijn dagelijkse dingen, net zoals ik. Er is wel een avondklok en dat betekent dat een aantal vluchten op andere tijden vliegen en je kan 's avonds de deur niet uit, maar dat deed ik toch al niet vaak. gewoon afwachten dus! Een goede Malagasy site met utodate nieuws is www.sobika.com (Franse taal).

    Je kan me ook persoonlijk een mailtje sturen als je meer over Madagascar wil weten of over reizen of je vraag op het prikbord zetten. Ik kijk er regelmatig op

    Ben je al lid van wereldwijzer.nl. Goed forum over alle landen

    groetjes,

    Wendy

  • Rianne-70

    Hoi,

    ik ben er vorig jaar in eind september- begin oktober geweest.

    En normaal is het weer dan ook wel eens druilerig maar wij hebben een paar dagen af en toe wat regen gehad. Voor de rest schitterend weer.

    Op Ill st Marie zit bij het piratenkerkhof een heel goed restaurantje.

    Het eten was heerlijk en ontzettend mooi opgediend.

    En soms kun je ook heerlijk eten bij de lokale mensen aan huis, die hebben soms een restaurantje ingericht op hun eigen terras, gewoon thuis.

    Dan moest je wel even van tevoren laten weten met hoeveel mensen je komt eten.

    In de buurt van hotel Mora Mora zit bv zo'n lokaal restaurantje.

    Heerlijk eten en ook nog eens goedkoop, en je steunt de lokale mensen.

    groetjes Rianne

  • Rianne-70

    Sorry ik was vergeten te vermelden dat dit tot nu toe mijn mooiste vakantie is geweest. Schitterend land, veelzijdige natuur, ( als je tenminste wat uitzoekt.) van Tsingy tot de Baobab Avenue, en van Isalo tot perinet. en ontzettend aardige mensen.GE-WEL-DIG.

    Je moet alleen niet aan te veel aan Afrika denken want dan ga je de wilde dieren missen.

    Maar de lemuren zijn ook zo mooi, en het geweldige geluid van de Indri Indri.

    Ga en geniet,

    Rianne