Weer Madagaskar

  • Anita

    Beste lezer,

    Volgende week vertrekken mijn vriend en ik voor een rondreis naar Madagkar. Ik heb geen idee welke kleding ik mee moet nemen. Ik neem alleen maar oude bullen mee, maar moet ik nou vooral kleding met lange mouwen meenemen ivm de muggen? of moet ik alleen 's avond opletten dat ik bedekt rondloop? Elk advies is welkom.

    Ik heb gelezen dat er gebrek is aan pennen, dus die neem ik mee om uit te delen. Zijn er nog zaken waar men schrijnend gebrek aan heeft? Ik hoor het graag. Elk advies is welkom van welke aard dan ook.

    Groet,

    Anita

  • Wendy van Tilburg

    Hoi Anita,

    Ik woon in Madagascar en in het hoogland (hoofdstad) is het fris op het moment. Je hebt zeker lange mouwen nodig in de avond en ochtend. Je hebt ook wel t-shirts nodig en je hoeft niet de hele dag met lange mouwen te lopen tegen de muggen. Tegen de avond Deet smeren helpt het beste tegen muggen. We hebben geen gebrek aan pennen en zijn hier net zo goed goedkoop te krijgen. In de kleinere dorpen en afgelegen plaatsen hebben mensen geen pennen en schriften, omdat het voor hen wel duur is.

    Het uitdelen is ook best lastig. In elk dorp wonen wel 200 mensen en aan wie ga je dan de wellicht 50 pennen geven die he hebt meegenomen?

    Als je mij een pleizer wil doen. Neem heel veel oude kleding mee en geef het aan mij. Als je AirFrance vliegt mag je per persoon 2 keer 23 kilo meenemen. Ik breng het regelmatig naar onbereikbare plekken. Het gaat dan mee in een vliegtuig of helipkopter, zeker geen toeristen plek. We kunnen een afspraak maken in Tana waar ik het kan ophalen.

    groetjes,

    Wendy

    wendytil1973@hotmail.com