hulp gevraagd!

  • Dita

    Mijn vriend en ik zijn aan het kijken voor een vakantie voor het einde van het jaar (19 november t/m 10 december).

    Mijn 1e keus is Costa Rica. Die van mijn vriend Madagascar.

    Nu heb ik een aantal vragen mbt Madagascar.

    -Wat kan je zien in 3 weken tijd? En dan op een relaxte manier, met combinatie van strand

    (Ik ben heel bang dat ik straks 3 weken zowat alleen maar in een auto zit en rondgereden word)

    - hoeveel geld gaat ons dat ongeveer kosten?

    - hoe zit het met hotels ? zijn die heel groot, super de luxe enz.. (ben juist meer van de kleinschalige bungalowtjes e.d.)

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

    Alvast bedankt!

    Groetjes Dita

  • Wendy van Tilburg

    Hoi Dita,

    Costa Rica is veel kleiner dan Madagascar, dus je zal meer in de auto zitten, maar het hangt ook van je keus af waar je heen gaat. Je hoeft niet dagen in de auto te zitten als je dat niet wilt. Vaak willen mensen alles zien in een korte tijd en ik zou adviseren om minder te zien en meer te relaxen en het land en de mensen in je op te nemen. Wat is nou een lemuur of chameleon meer of minder. Je ziet echt wel veel natuurschoon en in elke park zitten verschillende soorten lemuren, kameleonnen, kikers etc.

    Madagascar is veel diverser in natuur en cultuur dan Costa Rica. Van woestijn, savannes, oases, hoogland met rijstvelden, regenwoud en prachtige witte stranden.

    Je zou aan het strand bij Ifaty (zuidwesten) kunnen beginnen, dan over de N7 weg terug rijden naar Antananarivo (1000 km). Dan rij je naar het oosten (500 km) en verblijf je de laatste dagen op het eilandje Saint Marie. Onderweg bezoek je natuurlijk nationale parken, reservaten en andere interessante dingen

    Er zijn overal kleinschalige bungalow hotels. Madagascar kent geen massatoerisme.

    Kijk ook even op www.wereldwijzer.nl. Een handige site met van alles over reizen per land. daar staan ook veel links naar hotels, dan kan je even kijken.

    Een volledig georganiseerde reis voor twee personen, met binnenlandse vluchten, hotels, vervoer, parken kost ongeveer 1800 - 1900 Euro.

    Als je zelfstandig gaat rondreizen met het openbaar vervoer ben je natuurlijk veel goedkoper uit.

    Ik woon in de hoofdstad Antananarivo en je kan me altijd mailen als je nog meer vragen hebt of kijk op onze website (www.ramartour.com)

    wendy@ramartour.com

  • Sharon

    Hoi Dita,

    Wat een moeilijke keuze heb je… Heb je hem al gemaakt??

    Wij zijn afgelopen februari op vakantie naar Costa Rica geweest en zijn ons nu aan het orienteren voor een vakantie (begin volgend jaar) naar Madagascar. Ik kan in ieder geval zeggen dat wij in Costa Rica een supermooie vakantie heb gehad, één om nooit te vergeten. Nu ben ik heel benieuwd naar Madagascar, maar daar moeten we nog even een jaartje geduld voor hebben.

    Groetjes Sharon