Vakantie Madagascar op korte termijn. Help help!!! :-)

  • Bloempje

    Hallo allemaal,

    We zijn ons beetje aan het orienteren voor een vankantie naar Madagascar. We weten nog niet precies hoe en wat, dus vandaar dit berichtje.

    Er staat hier heel veel informatie op, maar het meeste is al best oud, Dus weet ik niet of dit dan nog allemaal betrouwbaar is op dit moment.

    We hebben een aantal vragen, we hopen dat jullie ons een beetje op weg kunnen/willen helpen.

    Eigenlijk willen we al op heel korte termijn gaan, eind april of begin mei. Dus weinig tijd om alles nog te organiseren, is dat nog wel mogelijk of raden jullie dit af?

    Wat is de beste reistijd?

    Een tijd terug was er veel (politieke) onrust. Is de situatie nu verbetert en voor de toerist weer veilig om naar toe te gaan?

    We willen 2 weken gaan, maar het land is natuurlijk behoorlijk groot. Is dit dan echt te kort?

    Ook wij zitten met de vraag over de huurauto. Het liefst willen we zonder chauffeur. Heeft iemand goede adressen, waar we een 4x4 kunnen huren.

    We zijn heel erg blij met alle informatie, adviezen en tips.

    Alvast heel erg bedankt voor het lezen.

  • Bianca www.rbtravel.nl

    Eind april of begin mei is een goede periode voor een reis naar Madagaskar. De politieke onrust is nog niet helemaal gaan liggen maar het is geen reden om niet te gaan; zie ook het ministerie van buitenlandse zaken. Het is inderdaad wel tijd om de organsatie van je reis op te starten. Maar als je nu begint heb je in basis nog voldoende tijd om je reis te bedenken en regelen. Er zijn diverse autoverhuur maatschappijen bij wie je autohuur kunt onderbrengen. Toch wil ik je ook graag de optie van een auto met chauffeur aanbevelen. Het is heerlijk om gereden te worden en op Madagaskar is dit betaalbaar. Bovendien heb je gelijk iemand die de leuke restaurantjes, de goede hotels en zeker ook handig de beste gidsen kent. Wij hebben in 2007 rondgereisd met Néné en met hem zijn we bevriend geraakt en we hebben nog steeds contact. Hij werkt nog steeds als chauffeur/gids en wij kunnen hem zeker aanbevelen. Twee weken is aan de korte kant maar de route Tana - Ifaty/Toliara is goed te doen. Mocht je interesse hebben of andere vragen/verzoeken, surf even naar onze website www.rbtravel.nl en vul de contactpagina in. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met je op. Bianca

  • Wendy van Tilburg

    Ik zeg ook, gewoon lekker komen. Twee weken is wat kort, maar je kan genoeg van het land zien. ik zou ook de zuidroute nemen van Antananarivo naar Tulear. Dit is over de nationale weg N7. Je kan er een bezoek aan Andasibe inplakken. Dat is een beetje naar het oosten (150 km) vanaf de hoofdstad.

    Er is nog geen nieuwe regering, maar het is rustig overal. Er wordt vooral veel vergaderd zonder resultaat. ik zou ook aanraden om met een chauffeur te reizen. dat doen de meeste mensen en is niet duurder. Als je een verhuurbedrijf vindt die je een auto geven zonder chauffeur, dan is het net zo duur of zelfs duurder, omdat ze het risico moeten indekken.

    Vreemd genoeg is het in Madagascar duurder om je auto goed te repareren en onderdelen te kopen dan een chauffeur in te huren.

    Redenen om niet zelf te rijden: ten eerste: Just sit back and relax! Daarom ga je op vakantie toch.

    De wegen zijn in Madagascar niet zoals in Europa, veel gendarmerie die je papieren en paspoort controleren, Koeien, fietsers en ongeorganiseerd verkeer in de steden, geen verkeersborden (want die worden gestolen als ze er weer eens hangen). Haast geen wegenborden die de weg aangeven. de regels zijn hier: de grootste auto gaat voor! of de brutaalste. Mocht je in een ongeluk veroorzaken (met dodelijke afloop) dan gooit de politie je gelijk in de gevangenis en moet je daarna maar gaan uitzoeken wiens schuld het was.

    Naast al deze dingen die je gewoon aan de chauffeur kan overlaten zijn de meeste auto’s niet de aller nieuwste en zorgt de chauffeur goed voor ze, kijkt het water, oliepeil en bandenspanning na en zorgt hij dat de auto elke ochtend weer fris gewassen en gepoetst klaar staat.

    Kijk even op onze website: www.ramartour.com en als je vragen hebt stel ze gerust.

    groetjes, Wendy