Waar moet je echt zijn geweest?

  • foreest@hetnet.nl

    Waar in Madagaskar moet je, qua junglebeleving, echt geweest zijn?

    Wij willen niet in een dierenparkje terecht komen, waar bijvoorbeeld krokodillen en andere dieren “opgesloten” zitten.

    Kortom, we willen de echte vrije natuur in.

    Zelf dachten we aan o.a. Andasibe NP; Ranomafana NP en Isalo NP.

    Ook Amber Mountains leek ons wel wat.

    Heeft iemand een goede tip voor ons?

  • jer

    Natiomaal park in Madagascar zijn er veel. Mijn persoonlijk is alle parken erg mooi.

    De mooist park vind ik in Tsingy de Bemaraha.

    De dorp Morondava vind ik erg leuk. De rit van Morondava naar Tsingy de Bemaraha duurt hele dag. Zo geweldig.

    Terugrit zie je baobob boom. Erg prachtig.

    De nationaal park van noord Madagascar heet montagna D Ambre. Die is ook prachtig park.

  • Wendy van tilburg

    Madagascar heeft een grote diversiteit aan landschappen. naast Jungle ook vele droge landschappen of hoge bergen.

    Als je echt de Jungle in wilt en het meest ongerepte stukje dan ga je naar Masaola. Ongerept en ook moeilijk te bereiken. Je gaat met een vliegtuig van de hoofdstad, Antananarivo naar Maraontsetra.

    Verder is tropisch regenwoud in Andasibe, Ranomafana. Als je een pittige tocht wilt maken en logeren bij de mesnen thuis dan weet ik een moie trekking vanaf Brickaville. Het duurt naar wens 3-5 dagen en je komt echt door ongerepte natuur en logeert in een hut in diverse dorpen. Stuur me gerust een mailtje als je meer wilt weten.

    wendy@ramartour.com

  • Yvette Lentink

    Inderdaad ben ik met jer eens. Tsingy de Bemaraha moet je echt gezien hebben. Als je van avontuur houd ga je deze rotsen klauteren met veiligheidsriem. En af en toe door de grotten lopen/kruipen. Ik vond dat echt mooiste ervaring. Er zijn zoveel mooie parken zoals Isalo met kamperen, Montagne D Ambre hebben we 3 daags tocht gemaakt met kamperen was ook mooie ervaring. Succes met uitzoeken !!!

  • Sharon

    Hoi Wendy, Dat laatste klinkt erg interessant. Ik heb jullie ook via ramartour al een mail gestuurd voor info eerder deze avond. Graag zouden we wat meer informatie ontvangen.

    Groeten Sharon