rondrijden

  • mir

    Ik heb zo een beetje op deze prikpagina rond gelezen en vraag me het volgende af:

    Waarom nemen zo veel mensen een privé chauffeur? Is het niet te doen om zelf rond te rijden?

  • jer

    Afgelopen november waren mijn vriendin en ik voor rondreizen in Madagascar (wel vier weken),

    Wij hebben heerlijk vakantie in Madagascar. Wij hebben wel via Wendy, reisburo, waar zij nu in Madagascar wonen.

    Normaal gesproken houden wij echt zelfstandig reizen, waar wij vaker hele wereld reizen.

    Wij hebben lang twijfel over zonder of met chauffeur. Wendy geeft aan ons een tip dat wij een prive chauffeur nemen..

    Toch hebben wij besloten dat wij een prive chauffeur nemen. Achteraf zijn wij erg blij mee.

    Verder zijn wij ook erg tevreden met Wendy. Zij geeft aan ons voor geweldig rondreizen in Madagascar. Echt super.

    Zelfstandig reizen is ook prima, maar je moet wel goed opletten met de weg. De weg van Madagascar is niet geweldig.

    Mensen van Madagascar spreken weinig Engels. Als je onderweg pech is, heb je kans een probleem.

  • mir

    maar waarom is de weg niet geweldig?

    We hebben ook door Thailand gereden en daar waren de mensen ook niet te verstaan maar het lukte wel zonder gids.

    kan iemand mij dit uitleggen?

  • jer

    Zonder chauffeur is ook prima….

    Met chauffeur mogen jullie zelf rijden. Chauffeur zit achter op de bank. Mijn vriendin en ik hebben geen last van chauffeur.

    In principe is algemeen heel rustig weg. Alleen in stad is wat drukker.

  • Lauda

    Wij hebben ook zonder chauffeur door Noord Thailand gereden

    en ja, dit lukte prima ondanks een beperkte woordenschat.

    Dit jaar gaan we naar Madagaskar, wederom op de motor, ook zonder chauffeur maar wel met gids.

    Ik denk dat daar een belangrijk verschil zit.

    Schat in wat je vaardigheden zijn qua rijden, je mensenkennis, je wereldkennis.

    Schat je eigen onnozelheid in en kijk of je voldoende kunt anticiperen.

    Kijk naar wat je doel is van je reis en of je ‘on-road’ wilt blijven, wat best lastig is met sommige slechte wegen,

    of dat je ‘off-road’ wilt. Koop een goede kaart, bereken je kilometers, de reistijd en de benzinepompen !

    En wellicht…. besluit dat je een chauffeur /gids mee wilt hebben.

    Succes met overwegen en kiezen en vooral een goede reis toegewenst!