reizen met djoser?

  • Petra

    Hallo,

    Wij willen graag een reis boeken bij Djoser.

    Dit is een rondreis Madagascar en Mauritius.

    Nu wil ik vragen of iemand bekent is met Djoser en of iemand misschien deze

    rondreis heeft gemaakt.

    En zo ja, wat is jullie ervaring geweest.

    Petra

  • jacqueline

    Beste Petra,

    Ik ben bekend met Djoser (Vietnam, Tanzania), goede organisatie als je georganiseerd wilt reizen. Wij zijn net terug uit Madagascar en hebben individueel gereisd, per huurauto zonder chauffeur en gewoon zelf gereden. Voordeel hiervan is dat je zelf bepaalt waar en wanneer je stopt, en je hebt meer contact met het land en zijn bevolking. Als jullie niet zelf willen rijden, is het handig om een auto met chauffeur (en evt. ook gids erbij) te huren. Ook dat geeft meer vrijheid dan met een groep te reizen. Kosten huurauto Euro 35,= per dag, auto met chauffeur ca. 50-60,= per dag (excl. benzine).

    Als je meer wilt weten, mail me gerust. We hebben ongetwijfeld een boel tips. Het is een fantastisch land!

    Groeten Jacqueline

  • bakker

    Hallo ,

    graag zou ik informatie hebben over het zelf rijden in Madegascar. Wij willen dit ook doen dit jaar en niet met een gids. We hebben dit ook gedaan in Namibia en dat was geweldig. Madegascar lijkt me een prima land om ook zelf te rijden, met wat meer avontuur.

  • jacqueline

    Wat voor informatie wil je graag hebben? De route, waar auto te huren, overnachtingsadressen?

    Groeten van Jacqueline

  • Natasja

    Hoi Jacqueline,

    Kan je ons ook van meer informatie voorzien? Wij willen namelijk ook met de auto gaan rondtoeren in Madagascar, ongeveer 3 weken. Waar kan je bijvoorbeeld een auto huren? Daar te plaatse, of vanuit Nederland te regelen? En leuke en bijzondere overnachtingsadressen? En route: het is een groot eiland! Wat zijn echte aanraders om te bezichtigen en wat is te doen in 3 weken tijd. Het lijkt ons ook leuk om bijvoorbeeld de laatste paar dagen te vertoeven op Nosy Be ofzo!

    Kan jij ons tips geven? Bij voorbaat dank!!

    Groetjes Natasja jacqueline schreef:

    >

    > Wat voor informatie wil je graag hebben? De route, waar auto

    > te huren, overnachtingsadressen?

    >

    > Groeten van Jacqueline

  • jacqueline

    Beste Natasja,

    Allereerst, Madagascar is absoluut de moeite waard om naar toe te reizen. Ik kan je een hoop suggesties en tips geven. Wanneer willen jullie gaan, hoe lang? Autohuur is ter plaatse moeilijk te regelen maar wij hebben dit gedaan via een Nederlander die in Tana woont en een paar Renaults 4 in de verhuur heeft. Voor ons was het top met eigen huurauto rond te reizen, maar het zijn geen luxe auto's je moet de charme daarvan wel kunnen waarderen. Andere optie is rondreizen met de Madabus of openbaar vervoer (ook goed te doen, wel minder vrijheid).

    Mail me anders met concrete reisdata en reisduur en wat jullie van je reis verwachten. Je kan me ook gerust bellen op 076-5155191 (geen vm inspreken want die werkt niet goed) of op 06-12077060. Dat praat makkelijker. Groeten Jacqueline.

  • Rianne

    Beste Jacqueline,

    Wij zijn ook van plan om zelfstandig door Madagascar te gaan rondtrekken. We denken aan begin juni 2009. We zijn met 5 á 6 personen.

    Hoe zijn jullie aan de huurauto gekomen en hoe regel je een betrouwbare auto met chauffeur?

    Is het makkelijk om aan slaapgelegenheid te komen? (geen tent) en hoe duur is het? Wat ik zo kan vinden rekenen ze bij de hotels behoorlijk Europese prijzen, maar misschien heb je wel iets van hostels of zo.

    Graag hoor ik van je.

    Groet, Rianne.

  • Jacqueline

    Beste Rianne,

    Wij hebben de huurauto van een nederlander die in Tana woont, Coen Oldenhof, gehuurd. Zie zijn site www.madagascar-tv.nl

    Email: routes.2000@wxs.nl

    Dit was een Renault 4, we hebben zelf gereden dus zonder chauffeur/gids. Je kan via hem ook een grote auto met chauffeur huren, maar ik betwijfel of hij auto's heeft die plaats bieden aan 6 personen.

    Overnachtingen zijn in alle prijsklasses mogelijk, het ligt er aan wat voor luxe je wil. Prijzen voor hostels liggen ver onder de Europese prijzen. Wij hebben de meeste adressen uit de Bradtt Madagascar gehaald.

    Maar momenteel is de situatie in Madagascar niet al te best en hebben veel landen zelfs een negatief reisadvies afgegeven. Check dit maar even goed voor je de vlucht boekt!

    Madagascar is een fantastisch land om rond te reizen, prettige bevolking en spectaculaire natuur. Hopelijk keert de rust er snel terug, en kan men er als toerist weer rondreizen. Mocht je tips willen over routes, laat het me weten.

    Groeten, Jacqueline

  • A

    Berichtje voor Jacqueline,

    Ik zag op dit prikbord dat je veel van Madagascar afweet. Nu zitten wij te dubben om naar Madagascar te gaan. Zou ik je mogen mailen voor een paar vragen?

    Thnx.

  • Wendy van Tilburg

    Als je interesse hebt in het huren van een auto in Madagacar dan kan je me altijd mailen. `ik woon in de hoofdstad, Antananarivo, en verhuren allerlei soorten auto's om het land mee te ontdekken,

    groetjes, wendy@ramartour.com