Waar goede internetverbinding op Nosy Be, in Diego en Ramena?

  • Bianca

    Hallo allemaal,

    Zijn er op Madagascar goede/snelle internetverbindingen op Nosy Be, in Diego Suarez en Ramena?

    Zo ja: bij welke hotels of internetcafé's?

    Alle tips zijn welkom, dank jullie wel!

  • Maikel

    Hallo,

    Zover ik weet is er geen snelle internetverbinding beschikbaar, tenzij via een satelliet verbinding ergens prive. Ze zijn bezig met een glasvezel verbinding vanaf Mauritius, zo is mij verteld, maar daar is de laatste tijd geen nieuws meer over.

    Ik weet nog dat in 2008 het ongeveer een halve minuut duurde om een simple webmail pagina te laden. Ongeveer 2/3 kb per seconde dus schat ik. Dat was in Tana, waar 2 internetcafe's waren en in Toliara.

    Misschien dat anderen meer ervaringen hebben…

  • Wendy van Tilburg

    Klopt maikel,

    Ze vekopen het als een ADSL verbinding, maar w hebben geen optische fiber kabels. Ik woon in Antananarivo. Als het goed is is het nu binnen in Tulear (vanaf het Afrikaanse vasteland) en nu nog “even” naar de hoofdstad en de rest van het land aanleggen. Ik heb internet thuis en soms werkt het helemaal niet of heel traag. In de grotere plaatsen zijn wel een of twee internetcafe's, maar verwacht niet meer dan een mailtje naar het thuisfront sturen.

    groetjes,

    Wendy

    wendytil1973@hotmail.com