Onveiligheid in Tana

  • Darlene

    Reisadvies Madagaskar

    Nog steeds geldig op 27 januari 2009.

    Laatst gewijzigd op 1 april 2008.

    Samenvatting

    Er zijn momenteel geen bijzondere veiligheidsrisico’s verbonden aan reizen naar Madagaskar.

    Reizigers dienen er rekening mee te houden, dat met een Nederlandse bankpas geen geld uit een ATM machine kan worden opgenomen (zie ‘Algemeen’).

    Het cycloonseizoen loopt van januari tot en met maart.

    Voor algemene reisinformatie wordt u geadviseerd de website www.wijsopreis.nl te raadplegen.

    Actualiteiten

    Geen bijzonderheden.

    Terrorisme

    Terrorisme dreiging in Madagaskar is laag. U dient echter bewust te zijn van het wereldwijde verhoogde risico van terroristische aanslagen op doelen waar veel buitenlanders samenkomen.

    Zware criminaliteit

    Niet van toepassing.

    Onveilige gebieden

    Niet van toepassing.

    Werkt dat consulaat hier wel? Zie hierboven het reisadvies van vandaag (en check dan maar eens wat de Belgische ambassade over hetzelfde gebied te melden heeft). Wij zitten vast op hotel in Tana - de supermarkten zijn geplunderd en de TV stations de fik in gegaan. Aangeraden wordt absoluut niet naar buiten te gaan - al helemaal niet als blanke Europeaan…. Laten we hopen dat de rust van het dagelijkse leven snel terugkeert en dat het consulaat iets accurater met zijn aanbevelingen omgaat ….

  • Jeroen Jansen

    Afgelopen dinsdag zag ik teletekst. Op dit moment is hele land niet zo veilig.

    Ik heb via internet gekeken. De reisadvies zegt dat Madagascar nu onveilig land is.

    Mijn vriendin en ik zijn van plan in Juni op vakantie.. Nu wacht ik wel op het nieuws.

  • Wendy van Tilburg

    Ik hoop dat je ondertussen weer velig thuis bent Darlene. Het was inderdaad geen pretje in Antananarivo op 26 Januari. Vooral niet als je je in het centrum begaf. Ik woon in de hoofdstad en was gelukkig thuis. Nu zijn we een dikke week verder en alles is rustig gebleven na die ene dag. Ik hoop dat het ministerie van buitenlandse zaken in Nederland snel groen licht geeft om weer naar Madagascar te reizen.

    groetjes,

    Wendy