vervoer Morondava-Antsirabe

  • Esther

    Hallo!

    Wij vertrekken 19 augustus voor bijna 5 weken naar Madagascar. We willen in principe alles met het openbaar vervoer doen; wel hebben we een tour gereserveerd naar het westen (boottrip). Deze tour eindigt in Morondava; vandaar willen wij terug naar Antsirabe. Met de taxi brousse kan altijd (= wel afzien) maar ik vraag mij af om iemand ervaring heeft met het ter plekke regelen van een auto vanuit Morondava? Is dit mogelijk en zoja, wat waren de kosten? Was het lastig om te regelen? Ik ben erg benieuwd naar de mogelijkheden. Vliegen naar Tana en dan naar Antsirabe kan ook maar is prijzig. En volgens de site van Air Madagascar is er ook geen plek meer op de dag dat we willen reizen.

    Hopelijk kan een van jullie ons helpen. Alvast bedankt,

    Esther

  • jochem

    Ola,

    Reken op 1 dag snel, 2 dagen relaxed. 1 dag kan ivm niet heel veel highligts op route, wel mooi hoor.

    40/50 euro per dag ex brandstof voor 4x4, minder voor auto. Bij aankomst wel te regelen, waarschijnlijk is boottrip-man ok wel in staat om terugreis te regelen, verdient hij ook wel op.

    Gr Jochem

    0618010160Esther schreef:

    >

    > Hallo!

    > Wij vertrekken 19 augustus voor bijna 5 weken naar

    > Madagascar. We willen in principe alles met het openbaar

    > vervoer doen; wel hebben we een tour gereserveerd naar het

    > westen (boottrip). Deze tour eindigt in Morondava; vandaar

    > willen wij terug naar Antsirabe. Met de taxi brousse kan

    > altijd (= wel afzien) maar ik vraag mij af om iemand ervaring

    > heeft met het ter plekke regelen van een auto vanuit

    > Morondava? Is dit mogelijk en zoja, wat waren de kosten? Was

    > het lastig om te regelen? Ik ben erg benieuwd naar de

    > mogelijkheden. Vliegen naar Tana en dan naar Antsirabe kan

    > ook maar is prijzig. En volgens de site van Air Madagascar is

    > er ook geen plek meer op de dag dat we willen reizen.

    > Hopelijk kan een van jullie ons helpen. Alvast bedankt,

    > Esther

  • Esther

    Hallo Jochem,

    Bedankt voor je reactie met bruikbare info. Goed om te horen dat we dit waarschijnlijk wel ter plekke kunnen regelen. Gaan we zeker proberen.

    Groetjes, Esther

  • reiziger

    Hoi Esther,

    Ik wil misschien zelf dit jaar naar Madagascar.

    Was benieuwd naar jullie ervaringen met het openbaar vervoer en welke route jullie genomen hebben.

    Alvast bedankt.

    Klaas

  • Esther

    Hallo Klaas,

    Wij hebben inderdaad de meeste afstanden met openbaar vervoer afgelegd. Als je je email-adres achterlaat op het prikbord, kan ik je veel info sturen, waaronder onze reisroute en de tips en trucs (die wij soms ook reizend moesten uitvinden). Op basis van deze ervaring, zouden we de route bijvoorbeeld anders hebben ingedeeld. Madagascar is echt een geweldig land. Ik raad je aan om zeker te gaan!

    Groeten,

    Esther

  • reiziger

    Hallo Esther,

    Mijn emailadres is: reiziger72 at live.com

    Wat ik tot nu toe gelezen heb over Madagascar, lijkt het me idd een erg mooi land.

    Ben erg benieuwd naar je ervaringen.

    Alvast hartelijk dank.

    Klaas

  • jeroen jansen

    Hoi Esther,

    Mijn vriendin en ik gaan in juni voor 3 weken op vakantie naar madagascar.

    Zo te zien dat jullie veel zelfstandig reizen via openbaarvervoer en taxi.

    Heb je daar geen probleem mee?

    Gr Jeroen

  • Esther de Boer

    Hallo Jeroen,

    Met het openbaar vervoer reizen is prima te doen. En een leuke ervaring. Het enige wat je nodig hebt is tijd en een b'tje geduld! Als je een beeld wilt hebben van prijzen, reistijden, etc. laat het dan weten. Ik kan je veel info geven (en nog wat OV-tips). Laat anders je e-mail adres achter; mail ik je rechtstreeks.

    groetjes,

    Esther

  • leontine boslooper

    Hoi Esther,

    Kan jij mij wat tips geven, wij 2 vrouwen gaan nl. in november ruim 3 weken naar Madagaskar.

    Wil jij mij wat tips geven omtrent vervoer, onderkomens en hoe de prijzen in Madagaskar liggen.

    Alvast bedankt,

    Leontine

    Esther de Boer Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo Jeroen,

    > Met het openbaar vervoer reizen is prima te doen.

    > En een leuke ervaring. Het enige wat je nodig hebt

    > is tijd en een b'tje geduld! Als je een beeld wilt

    > hebben van prijzen, reistijden, etc. laat het dan

    > weten. Ik kan je veel info geven (en nog wat

    > OV-tips). Laat anders je e-mail adres achter; mail

    > ik je rechtstreeks.

    > groetjes,

    > Esther

  • Wendy van Tilburg

    Hoi Leontine,

    Ik ken een Nederlands stel die via mij een riviertocht op de Tsiribihina riveir gaan doen. Ze vertrekken op 26 oktober vanuit Antananarivo. Wellicht komt dat goed voor je uit en kan je ook mee? Daarnaast huren ze vanaf 5 november een auto en gaan vanuit Antsirabe richting het zuiden totaan Tulear 20 november. Wellicht ook interessant voor je, want je kan de huurkosten dan delen en je reist voordelig en comfortabel.

    mijn email adres is : wendytil1973@hotmail.com

    gr, wendy