Aan te raden reisroute met openbaar vervoer

  • Angela

    Hallo Madagascar reizigers!

    Mijn vriend en ik gaan 20 juni 2008 5 weken naar Madagascar! We hebben inmiddels de Bradt guide gekocht en zijn ons nu aan het verdiepen in de beste reisroute.

    We willen zoveel mogelijk zien en reizen met het openbaar vervoer(backpacken). Ik zelf denk om de route met hoogtepunten van Antananarivo naar Tulear en Andasibe NP aan te doen. De laatste week/dagen willen we relaxen op het eiland I'll Sainte Marie.

    Is deze route te qua tijd te doen en/ of is daarnaast nog meer mogelijk om te bezichtigen?

    Ik ben benieuwd naar jullie aan- en afraders!

    Alvast bedankt!

    groetjes Angela

  • Manfred

    Deze route is makkelijk te doen in 5 weken. En als je naar Ille Sainte Marie gaat is Ille Aux Nattes (let niet op de spelling) een aanrader. Dit kun je bereiken met een piroque in een paar minuten vanaf Sainte Marie, is echt een bounty paradijs.

  • Angela

    Hoi Manfred,

    Bedankt voor je reactie. We zullen zeker je aanbevolen eiland aandoen!

    Heb jij toevallig ook van Antanarivo naar Morondava gereisd? Zo ja, is dit aan te raden en waarom? (dus rondje Antanarivo-Morondava-vliegen naar Tulear en dan hoogtepunten op de weg richting Antanativo)

    groetjes

  • Manfred

    Ik ben van Tana naar Miandrivazo gegaan met het openbaar vervoer. Daar na aankomst een trip geregeld over de Tsiribihinarivier en toen verder naar Morondava.

    De trip over de Tsiribihinarivier en de omgeving van Morondava met o.a. avenue du baobab waren de hoogtepunten. Je kunt ook vanuit Morondava naar de Grand-Tsingy maar dat heb ik niet gedaan omdat ik in het noorden naar de Petit-Tsingy ben geweest, die makkelijker te bereiken is.

  • Angela

    Dat klinkt goed! Hoe lang duurde je trip over de Tsiribihinarivier? Ik las dat er maar één vlucht per week van Morondave naar Tulear gaat? Heb jij daar ervaring mee? Denk je dat we het risico kunnen nemen en daar alsnog aan een vliegticket kunnen komen? Denk je dat dit allemaal haalbaar(eerder omschreven reisroute met Morondave) is in 5 weken?

    Oja, we vliegen vanuit Milaan met Air Madagascar naar Mada. Nu las ik in onze reisgids dat er de mogelijkheid bestaat om 50 procent korting te krijgen op binnenlandse vluchten als je de internationale vlucht met Air Mada hebt gevlogen. Op de site van Air Mada is hierover echter niets terug te lezen. Weet jij of dat klopt?

    Nou, hartelijk dank weer voor je reactie!

  • Manfred

    Je komt s'avonds aan in Miandrivazo. Daar vinden degene die de tocht kunnen regelen jou wel. Dus als je wilt kun je de volgende ochtend al weg. Dan is het twee keer overnachten in een tentje, die je kunt huren, en de laatste dag slaap je in een klein dorpje waar overnachtingsmogelijkheden zijn. Van daaruit kun je met de taxibrousse naar Morondava die, afhankelijk van hoe snel die vol is, het eind van de middag daar aankomt. We hebben toen ook mensen ontmoet die ook vervoer terug, met privevervoer, naar Morondava geregeld hadden. Maar waar je dat kunt regelen weet ik niet. Toen wij er waren, in 2003, waren er 3 vluchten per week. Had de vlucht niet geboekt en ben naar het kantoortje van Air Madagascar gegaan in Morondava. De volgende ochtend konden we vertrekken. Je route is dan nog steeds mogelijk alleen zou ik het dan hier bij laten.

  • Angela

    Helemaal top! bedankt voor je info! groetjes Angela