mobieltje

  • Renee

    Is het mogelijk om in Tana een prepaid mobiel te kopen dan wel een sim card aan te schaffen van een lokale provider? Makkelijk voor lokale communicatie lijkt mij

  • Suus

    Wij moeten nog gaan, maar ons is verteld dat je dit in Tana heel makkelijk kunt krijgen in de Shoprite (grote supermarkt).

  • Jochem uit Madagascar

    Ja hoor, voor 3500 ariary koop je bij oa orange hier een chip (1.5 euro)

    verder;

    Hallo Mada-ganger,

    Ik woon nu bijna 2 jaar in het fantastische Madagascar. Mijn vrouw werkt hier in de ontwikkelingssamenwerking, ik (32) klus bij en geniet. Ik heb hier veel gereisd in eigen 4x4 en openbaar vervoer etc. Organiseren kost hier heel veel tijd, en dat hebben de meeste vakantiegangers net te weinig!

    Ik bied daarom reizigers mijn diensten aan. Tegen een zeer lage betaling (afhankelijk van wat er geregeld moet worden) zal ik voor jullie een fantastische reis organiseren. Ik ben dus geen reisbureau, maar knoop de losse eindjes handig aan elkaar.

    Dat wil zeggen;

    • Ik help met/check reisschema’s, zijn ze te vol gepland of juist niet. Bovendien ‘bewaak’ ik bepaalde vakantiegevoelens… (“Zijn we na deze reis niet opnieuw toe aan vakantie?” of “Gaat dat met kinderen?”)

    • Vertel of boek meteen de leukste plekjes, die net ff anders zijn.

    • Ik regel auto met of zonder chauffeurs, (Engelstalige) gidsen, tolken etc

    • Ik regel binnenlandse vluchten die vaak vol zitten nu.

    • Kan wegwijs maken in de eerste dagen.

    • Ik sta ellendig lang in rijen, u niet.

    • U zegt het maar, niks is te gek.

    Stuur me aub een mail met uw wensen en ik reageer hierop. Afhankelijk van wat er geregeld moet worden komen we snel een lage prijs overeen. Ik ontmoet u hier in uw hotel om alles te overhandigen en door te nemen. Meestal zijn aanbetalingen niet nodig omdat ik de hotels, gidsen etc. goed ken. Ik regel dus alles zonder dat u mij (de grote onbekende) een groot bedrag moet overmaken om hier de aanbetalingen te voldoen.

    In afwachting van jullie emails,

    Met vriendelijke groet,

    Jochem van Boxtel

    Mobile 00261 3204045241

    jochemvanboxtel@gmail.com

    Antananarivo, Madagascar