Madagascar voorjaar/zomer 2007

  • Hendriks

    komend jaar wil ik een reis ondernemen naar Madagascar! Na enig zoeken kwam ik oa Mora Travel tegen, en wat personen via Hospitality Club.

    Wie heeft voor mij nog meer tips? Wie wil ook in dezelfde periode gaan? Ik heb nog niks vast liggen, alles kan nog!

    Groeten van Michiel Hendriks

  • Michiel Hendriks

    Aha! ik wou het berichtje aanpassen, maar ik heb die indertijd zonder account geplaatst. Dus bij deze, vanaf een account met emailadres!

    Zoals ik al zei, komend jaar wil ik een reis ondernemen naar Madagascar! Inmiddels is dudelijk dat mei het beste uitkomt: de cyclonen zijn dan weg, het land is nog groen van het regenseizoen, en de “grote” toeristenstroom (200000 per jaar, inmiddels minder vanwegen politieke onrust en daardoor slechte toeristische ontwikkeling) is dan nog niet op gang gekomen.

    Het is een ontwikkelingsland, met alle bijkomende voor- en nadelen. Voor wie al eens in zuid-amerika of afrika is geweest, zal het niet nieuw zijn. En het is een waanzinnig mooi land voor natuurliefhebbers, en een cultuur die iedere 100 kilometer weer anders is vanwege de historische invloeden uit indonesie, afrika, frankrijk en arabie.

    Ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen!

    Groeten van Michiel Hendriks

  • Manfred

    Neem de tijd voor Madagascar en ga ook naar dorpjes/steden die niet in de reisgidsen staan en geniet van de bevolking en de natuur.

  • Anne

    Ook wij willen graag in mei 2007 naar Madagascar reizen. We willen individueel rondreizen met auto en gids. Heeft iemand ondertussen nog tips of interessante links voor ons ? Wij laten graag weten hoe het was als we terug zijn.

    Anne en Peter

  • Manfred

    Anne en Peter,

    Hier wat tips om te bezoeken:

    -Taolagnaro en een bezoek aan Evatra, evt overnachten in Evatra.

    -Ambalavao met evt. een bezoek aan PN d'Andringitra

    -Rondje vanaf Fianarantsoa naar PN Ranomafana, dan naar Mananjary, dan naar Manakara en van daaruit met de trein terug naar Fianarantsoa.

    -Ille Sainte Marie en het kleine eilandje ten zuiden daarvan.

    -Maroantsetra en een deel van het PN Masoala in de buurt.

    -Antsiranana en de kustlijn ten oosten daarvan.

    En natuurlijk de ‘bekendere’ plaatsen. Eigenlijk is alles in Madagascar leuk en mooi en probeer wat woordjes Malagassy te leren.Dat wordt zeer gewaardeerd.

  • Marc

    Zoals al in een ander berichtje staat: wij willen dolgraag naar Madagascar.

    We willen ong. 3,5 week op eigen houtje rondtrekken.

    Welk gedeelte is het mooist/leukst? (Noord, Oost, Zuid of West?).

    wij houden overal van: cultuur, natuur, mensen, authentieke dorpjes etc.

  • Manfred

    Marc,

    Ik moet je teleurstellen maar ik heb geen echte voorkeur voor een bepaald gebied. Authentieke dorpjes zijn er genoeg, de mensen zijn eigenlijk overal wel kleurrijk. Maar alleen aan de westkust hebben sommige vrouwen hun gezicht ingesmeerd met lokale nivea. Zodat hun gezicht geel of bruin gesmickt eruit ziet. Nationale Parken waar je lemuren en kameleons kunt zien, zitten over het hele land verspreid.

  • Els

    We hebben de RN & genomen, met gids in een Jeep. De gids blijft het hele verblijf bij je, verzorgt zelf zijn slaapplaats en eten dan. We zijn gestopt in een aantal plaatsen, Antisirabe, Fiana Isalo en als laatste Tulear , de onverharde weg naar Ifaty waar een hoop hotels liggen die de moeite waard zijn(behalve Bambou, echt een ramp) Als je tips wilt voor mooie en niet al te duren hotels laat je het maar weten.

    Als je goed frans spreekt wil ik je ook nog wel in kontakt brengen emt een gids die voor 40 euro inclusief auto de resi met je maakt

  • Marc

    Graag zouden wij tips willen van mooie en niet al te dure hotels.

    wij gaan van 16 juli t/m 12 augustus naar Madagascar (huwelijksreis)!

    Eigenlijk op de bonnefooi (dus alleen tickets naar Antananarivo geboekt).

    Hoogstwaarschijnlijk willen we richting het Zuidwesten gaan en evt ook met een gids (paar dagen).

    Mijn vriendin (dan vrouw…) is Francaise en ik kan me verstaanbaar maken in het Frans … dus een Franssprekende gids is niet erg..

    Omdat het een huwelijksreis is, willen we effetjes ontspannen (bij een strand) en niet alleen reizen .. Wij zaten te denken aan Ile Ste Marie.

    Is dat goed te combineren met ZuidWesten of wordt dat dan te veel voor 1 maand.

    wij houden erg van natuur, cultuur (dus authentieke dorpjes en mensen)

    alvast bedankt voor info en tips!

  • Jacqueline

    Beste Els,

    Wij gaan medio september 4 weken naar Madagascar. Graag kom ik in contact met de gids/chauffeur + auto waarmee je goede ervaringen hebt gehad. Is de prijs werkelijk 40 euro per dag? En welke route heb jij gemaakt?

    Groeten van Jacqueline